Geen producten (0)

Veelgestelde vragen

Algemeen

Maken jullie de sieraden echt zelf?

Ja, we maken de sieraden echt zelf. We gebruiken zo veel mogelijk natuurlijke materialen, kiezen alles met zorg uit en maken de sieraden met veel liefde. Heel soms vind je een enkel product dat we niet zelf maken, maar dat we wel erg graag willen verkopen, omdat het mooi staat bij de handgemaakte sieraden. 

Kan ik bij jullie komen shoppen?

Nee, dat kan niet. Het adres dat op de site is vermeld, is ons vestigingsadres en geen bezoekadres. Een lang verhaal kort samengevat: de gemeente heeft vastgesteld dat op ons vestigingadres alleen gewoond mag worden en geen handel mag worden gedreven. Als je onze spullen graag even wilt zien voordat je ze koopt, dan kun je terecht bij onze fysieke verkooppunten. Deze vind je op de home-pagina, rechts onderaan. Op de site of Facebook-pagina van het verkooppunt vind je de openingstijden.

Een product is uitverkocht, komt het nog terug in voorraad?

Soms wel, soms niet! Je kunt het best even contact met ons opnemen om te laten weten dat je interesse hebt in een uitverkocht product. Dan gaan we ons uiterste best doen om het weer te kunnen leveren. 

Kan ik met de sieraden douchen of zwemmen?

Nee, we raden altijd absoluut af de sieraden in contact te laten komen met vocht. We geven geen garantie op producten die stuk gaan door contact met water. Wil je lang plezier hebben van je sieraden? Doe ze dan af als je gaat douchen, zwemmen, sporten, schoonmaken, etc. Als een sieraad wel tegen water kan, dan wordt dat vermeld op de productpagina.

Willen jullie samenwerken met mijn blog? Mag ik jullie promoten op mijn Instagram-account? Etc.

Vind je dat jouw volgers/bezoekers kennis moeten maken met Lief & Leer? Stuur dan een mail naar info@liefenleer.nl en laat ons weten hoe groot jouw bereik is, waarom je met ons wilt samenwerken en waarom we jou moeten kiezen.

  

Bestellen en betalen

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Plaats de producten die je wilt bestellen in het winkelwagentje door op de roze 'in winkelwagen'-knop te klikken. Je wordt automatisch doorgestuurd naar het winkelwagentje. Kies een betaalmethode en klik op 'klantgegevens'. Vul nu de adresgegevens in, lees en ga akkoord met de algemene voorwaarden en klik op 'bestelling controleren'. Controleer alle gegevens en klik op 'afrekenen'. Door op deze knop te klikken ga je akkoord met de betaalplicht en bevestig je de bestelling. Je ontvangt een bevestigingsmail met een ordernummer en overzicht van de bestelling.

Klik hier voor een uitgebreidere uitleg van het bestelproces.

 

Verzenden en retourneren

Wat is de levertijd?

Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij je af te leveren. Bestellingen die op werkdagen vóór 15:00 worden geplaatst, proberen wij dezelfde dag nog te verzenden. Niet altijd lukt het ons echter om dit na te komen, soms zijn producten niet voorradig en dan kan de levering van je bestelling iets langer duren. Mochten wij om wat voor reden dan ook de beloofde levertijd niet halen, dan brengen wij je hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.

Wat zijn de verzendkosten?

Onder een bedrag van €25 betaal je €2.50 verzendkosten. Boven de €25 zijn de verzendkosten gratis. 

Kan ik de bestelling ook komen ophalen?

Nee, ophalen is niet mogelijk. Als je de verzendkosten van €2.50 wilt vermijden, kun je terecht bij onze verkooppunten

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Je krijgt de bestelde artikelen veilig in een luchtkussenenvelop of brievenbusdoosje. Zo is de kans op beschadiging het kleinst. De verzending gaat via brievenbuspost dus je hoeft er niet voor thuis te blijven.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt, omdat het sieraad niet past of misschien is er een andere reden is waarom je de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen.

Je krijgt dan het volledige orderbedrag (dus inclusief verzendkosten) teruggestort. Alleen de kosten voor retour van jouw huis naar Lief & Leer zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen meestal maximaal €4.25, maar raadpleeg voor de exacte tarieven de website van je vervoerder.

Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden.

Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via info@liefenleer.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van de retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Adres voor retourzendingen:

Lief & Leer

L. J. Costerstraat 15

1561 JL Krommenie

Kan ik een product ruilen?

Wil je je product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. Je kunt hiervoor contact opnemen met info@liefenleer.nl Wel draag je zelf de kosten voor terugzending van het product.

Let wel op: het herroepingsrecht geldt niet voor op maat gemaakte producten

Op producten die je via Lief & Leer koopt die op maat worden gemaakt volgens de door jou ingevoerde specificatie, is het herroepingsrecht niet van toepassing. De verkoop is dan na succesvolle betaling definitief. 

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor je te wijzigen.

 

Leveren jullie ook buiten Nederland?

Woon je in het buitenland en wil je graag bij ons bestellen? Neem dan contact met ons op via info@liefenleer.nl en laat ons weten om welke producten het gaat en naar welk adres het verzonden moet worden. Dan kunnen wij de verzendkosten bepalen en de bestelling handmatig invoeren. Via de webshop is het niet mogelijk, maar via mail wel.

 

Garantie

Heb ik garantie op de producten?

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan je te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor je aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien ben je verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

Is het product kapot gegaan? Mail een duidelijke foto naar info@liefenleer.nl. Zo kan worden bepaald of reparatie of vervanging mogelijk is.

  • Je hebt geen garantie als je onzorgvuldig bent omgegaan met het product.
  • Je hebt geen garantie als de producten als deze in aanraking zijn gekomen met water of andere vormen van vocht. 
  • Verlies of diefstal valt niet onder de garantie.
  • Let op dat dierlijke stoffen (zoals leer) naar verloop van tijd soepeler worden of kleur van andere materialen kunnen opnemen. Dit hoort bij het materiaal en hier is niets aan te doen. Dit valt niet onder garantie en hoort bij het gebruik.

 

Klachten

Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

Lief & Leer doet er alles aan om te zorgen dat je blij bent met de bestelling en de service. Mocht dit toch niet het geval zijn, laat dit dan weten. Dan kunnen we samen naar een oplossing zoeken. Dit kan via het contactformulier boven- en onderaan de website of door te mailen naar info@liefenleer.nl. We vragen de klacht zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 14 dagen te melden. Gaat het om een defect of verkeerd product? Stuur dan een duidelijke foto mee. Je krijgt zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 14 dagen, reactie. Mocht het toch langer duren om een oplossing te vinden, dan laten we dit ook binnen deze 14 dagen weten.

Sinds 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

 

Groothandel

Levert Lief & Leer ook aan winkels?

Ja, we leveren ook aan winkels. Zie deze pagina voor meer informatie. 

 

Gegevens

Wat zijn de bedrijfsgegevens?

Mailadres: info@liefenleer.nl

KVK-nummer: 66025206

BTW-nummer: NL222025487B01

Vestigingsadres (GEEN bezoekadres): L.J. Costerstraat 15, 1561JL, Krommenie

IBAN rekeningnummer: NL69RABO0310059216 t.n.v. Lief en Leer

 

Staat je vraag hier niet tussen? Neem contact op via onze chat, mail of social media. We staan voor je klaar!

Wij maken gebruik van cookies om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op Ja te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.